lifelikeolsson

Nyårsafton 2013-2014!

Kategori: Allmänt

På Nyårsafton var vi bjudna hem till Johan o Jenny i Sthlm. Dom bor tillsammans i lägenheten där Johan o Filip bodde ihop förut. Renovering pågår förfullt o de börjar bli så fräscht :) Jenny har verkligen fixat till med fin inredning, så de är ju en STOR skillnad på lägenhet sen Filip bodde där. Såå ljust o frächt! Älskar o kolla in andras inredning o få tips själv.. Inredning är ju bara såå kul.
Anna o Nicke o deras barn Sebbe o Leah var oxå bjudna. Jätte trevligt hade vi!
Blev bjudna på super god mat. Till förrät var de en toast med parmaskinka, melon o pepparsås. Till varmrätt Oxfilé, hasselbackspotatis o sallad. Oxfilén var sååå god, den godaste jag nånsin ätit tror jag. Perfekt stekt, o Johan hade flamberat den. Muuuums!! Till efterrätt hade Anna gjort hemgjorde choklad praliner, farligt goda kan jag säga!
Sen spela vi lite spel, lekte med barnen, drack gott hela kvällen lång.
När klockan börja närma sig 12, så drog vi ut till Vasaparken, skåla in de nya året o smällde lite smällare :)
När vi kom hem igen så åkte Anna o Nicke hem med barnen. Vi andra va super sugna på nått så de blev kex med ost o en kopp kaffe! Sen decka vi allihopa :P hihi..
Vaknade på morgonen av en härlig doft av frukost. Morgonpigga Jenny var redan uppe o stekte bacon o ägg till oss. Färska mackor hade hon köpt oxå. Underbart!! Önskar jag oxå var så morgonpigg varje morgon o allert.
 
Tack alla för super trevlig kväll :)
Och Tack till Johan o Jenny för all god mat, god frukost o sovplats.. Guldvärt! <3
 
2014 hoppas jag kommer bli ett super bra år tillsammans med mitt hjärta!
God fortsättning alla goa därute.
 
 
 
 
 
 
Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: