lifelikeolsson

Något vill mig ont..

Kategori: Allmänt

Det känns som att de är något som gör onda saker mot mig eller är de ödet som bestämmer att de ska bli precis såhär?!
Finns de någon däruppe som ser mina önskningar o som ser min strävan o längtan, och därför bara förstör o sen hånskrattar åt mig?!
Tänk dig att du går o längtar efter just dom där skorna, hårfärgen eller huset eller vad de nu är o sen får du reda på att personen du minst vill o anar har just köpt dom där skorna, skaffat den hårfärgen eller köpt de huset etc.(bara ett exempel) Den känslan, exakt den känslan har jag.. och nu känner man typ tvärt emot, "usch dom där skorna är egentligen inte så snygga".
Hatar sånt här.. varför ska sånt här alltid hända mig!? Känns som en dröm typ krossades. Hatar ångesten inom mig som aldrig försvinner den bara bubblar o jag mår piss. De känns verkligen som att något ont gör att allt ska bräcka mig. Men de finns ingenting jag kan göra åt saken utan endast lära mig o leva med det. Fortsätta på mitt spår, ha fokusen på vikten, träning o bra mat så gott som de går iaf.
Jag kanske överdriver.. men mitt huvud lever sitt egna liv ibland, så kan tyvärr inte styra skiten!!
 
 
The evil eyes is watching me!!
 
 
 
 
 
Puss / J
 
 
 

Kommentarer

  • nursen.blogg.se säger:

    Fokusera på det du vill o det som är bra så kommer de bli så. Sånt tror ja på. Det jag brukar ha sådana tankar om som du beskrev men på ett annat sätt är människor som ha sånt stort stöd runt sig men som inte uppskattar det, utan bara tar de för givet. Eller de som har den perfekta släkten men ändå skiter i dem tex, sånt förstår jag inte heller mig på. Kram

    Svar: Nä jag blir irriterad på folk som tar en förgivet, man får aldrig nått tillbaka. Och jag kan bli såå irriterad på folk som inte bekräftar en när man anstränger sig väldigt mycket själv. Men jag försöker fokusera, men de går sådär. Mitt huvud snurrar med tankar o tycker att situationen börjar bli skrämmande rent ut sagt..
    Johanna

    2013-09-09 | 23:37:41
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/
  • nursen.blogg.se säger:

    Nej fy det låter inte kul, det känns som de kanske tar upp lite för mycket av din tid och energi. Jag har ju en som jag går och pratar med (psykolog) om just relationer och problem som uppstår för mig. Det är skönt att kunna solla ut och lära sig om sitt eget beteende och varifrån dessa känslor som du beskriver kommer ifrån och vad de handlar om 'egentligen'. Kram

    Svar: Ja det har gjort de nu ett tag, tagit upp mycket av mina tankar o så. Okej gör du de, de låter ju jätte bra om du tycker de hjälper. Jag har lite svårt för sånt där med psykologer o kuratorer :/ Men de börjar bli bättre nu med allt, har pratat om de en del o då brukar jag rehabelitera mig själv litegran.. Kram
    Johanna

    2013-09-10 | 22:48:21
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/
  • nursen.blogg.se säger:

    Har du negativa erfarenheter av dem så finns det ju rötägg i alla branscher. Just nu så ger det mig en del. Men vi får se hur de går, bra hoppas ja =) lycka till för din del.

    Svar: Jo de är sant! Nä jag har ingen direkt erfarenhet men nått har gjort att ja tror att ja kan klara mig bättre själv typ..Det börjar iaf bli bättre nu med alla tankar.. dom kommer o går, men mycket bättre! :)
    Johanna

    2013-09-17 | 11:52:13
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/
  • nursen.blogg.se säger:

    Skönt de iaf! Många gånger så kommer ju sådana mönster (tankar) någonstans ifrån. De är skapade någonstans kanske i något från förr. Det är väl mycket så de jobbar försöker hitta samband, orsak verkan o sen hur man kan tackla det osv. Sen en beteende vetare jobbar ju mycket med 'tanken styr dig'. Och ja.. det är sjukt intressant!

    Svar: Ja jag tror att de är nå slags mönster aktigt men inget ja direkt kan sätta fingret på. Hmm jadu.. vad vet man. Jobbigt är de iaf! Det kan jag förstå att det är, om man tillsist kommer på vad de egentligen beror på.
    Johanna

    2013-09-18 | 12:12:40
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: