lifelikeolsson

Magsjuka.. uääk.

Kategori: Allmänt

Ja fy bövelen.. har legat i magsjuka sen i måndagsmorse. Älskling väckte mig när han skulle åka till jobbet vid 4.30 ca. Började redan då känna en enorm smärta runt om i hela magen o den knorra som bara den. Somnade om o vaknade när min klocka ringde vid 6 snåret och hade samma värk, bara låg o kved mig i sängen. Gick upp för o se om de skulle gå över så man kunde börja bege sig mot jobbet men då va de kört. Då började helvetet! Hinken var min följeslagare hela dagen, o jag var sååå trött så ja nästan somna på toa. Somna ordentligt på eftermiddan nångång o älskling väckte mig vid 19 o fråga om ja ville komma upp ett tag. Va uppe till 10, sen somna jag igen o sov till kl 13 dagen efter. Helt sjuuukt trött.. o feber hade jag, jag som knappt aldrig får de. Frös o huttra men kokhet i ansiktet. Stackars miiig.. :( Så sjukskrev mig 3 dagar, för man vill inte gå ut förtidigt. Och folk på jobbet är livrädda när man nämner magsjuka, haha! Flipp har ännu inte blivit smittat.. *peppar peppar* Hoppas att han slipper bli de med. Vet i för sig inte vart jag själv blev smittad ifrån. Blev ju iaf inte så mycket pussar under dessa dagar ;) haha!
 
 
Men nu är jag tillbaka på jobbet. Känns bra att vara ute igen, slippa ligga hemma.. men de känns ju sådär på jobbet. Alla dessa oroligheter med omorganisation, ny chef o allas humör o konflikter pga detta. Suck! Tycker allt känns jobbigt, tror man tar mer stryk än vad man tror när ens arbetsplats är orolig o otrygg. Kanske därför kroppen säger ifrån, min mage ballar ur etc. Hmm man vet aldrig.. men vi får se vad som händer o sker, efter årskiftet ska väl allt bara klart. Jag hoppas ju på en FAST anställning, och en lugnare, trevligare o tryggare arbetsplats, de är mina önskningar :)
 
 
 
Den här fina blombuketten fick jag förra veckan av min lilla bubbe, tror han hade lite ångest
över ett o annat ;) Den har precis blommat ut o doftar så gott i hela vardagsrummet hemma.
Älskar dig bubbis..<3<3
 
 
 
Puss / J
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: