lifelikeolsson

Soffpotatis!

Kategori: Allmänt

Jag är så jävla trött på o vara en soffpotatis, lat o tjock!!!! Okej jag vill inte vara pinnsmal för de då är de inte jag, men såhär tjock vill ja verkligen inte va. Känner att de har gått över styr o att de aldrig blir nån ändring. Små förändringar har de ju blivit, man tar färskost på mackan istället för smör, matlagningsgrädde 4% istället för vanlig grädde, lågkalorisylt istället för vanlig sylt etc etc.. MEN jag måste ändra på fler saker, tex röra på fläsket. Jag går till jobbet varje dag, och det är ca 40 min fram o tillbaka beroende på hur fort ja går. Så de är ju bra, men de hjälper ju ingenting. Jag går varken upp eller ner just nu men jag vill NEEEER!!!
Jag är så jävla trött på alla dessa dieter, lchf, gi, pulverdieter osv, fy fan. Kan man inte gå ner av vanlig mat o motion?! Jo, men då tar de sån förbaskad tid. Och jag är ju en av dom som vill att de iaf ska gå hyffsat snabbt, så man märker lite skillnad till en början annars tappar jag lixom motivationen fort.
Men igår så börja jag med nått jag ska FÖRSÖKA fortsätta med, jag vill verkligen. Körde zumba framför tven o styrka genom Charlotte Perrellis bok "Kan jag, Kan du". Det ska jag fortsätta med ett tag framöver nu o se om de ger mig mer energi. Har redan träningsvärk idag, suck.. men skam den som ger sig! Försöker tänka: NYTTIG MAT!! Kött, fisk, skaldjur, massa grönsaker, keso, bär, frukt, yougurt, ägg etc... inga såser, inget socker, ingen snabbmat.
Var in o läste lite på Carins blogg om att hon ska ha en vit månad. DE SKA JAG MED!! ..tänkte jag då. Jupp, så nu kör jag en vit månad = INGET socker!! Okej de kan ju smyga in lite socker i en yougurt eller så, men inget godis, snabbmat, läsk o de jag vet är massa socker i. Tack Carin för lite motivation!!
Ska försöka träna hela veckan så jag kan vila i helgen för ska vi på middag o sånt i Stockholm..
 
 
 
 
Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: