lifelikeolsson

Life

Kategori: Allmänt

Känns som att jag har många relativt "små" grejer i livet som är emot mig, som inte vill som jag vill.. Finns ju dom som har det extremt mycket värre så jag vill inte klaga. Fast egentligen klagar jag inte heller, alla har ju sina egna bekymmer. Finns väl ingen människa i världen som inte har nått eller några problem.
Jag har iaf inte bara en sak som snurrar utan flera saker som spökar runt inom mig. Mitt första spöke är hur man hittar en lösning, vad man ska göra för att lösa sitt/sina problem man har. Kommer de nånsin finnas en lösning överhuvetaget?!  Mitt andra spöke är rädslan, rädslan över en massa saker i livet som kan inträffa eller som ödet redan bestämt. Mitt tredje spöke är längtan, den enorma längtan efter vissa saker som gör att man tror man har blivit tokig till sist.
Men så är väl livet, fullt av tankar o händelser man egentligen inte kan styra. Tror man aldrig är riktigt nöjd o trygg utan man har nog alltid ett spöke där i huvudet eller i kroppen.
Jag har alltid jämfört mig med alla andra, att jag vill ha det alla andra har. Och lite så känner jag till o från fortfarande. Men jag tror många fejkar sina liv, sitt mående och händelser o gör dom lite större o bättre än vad dom egentligen är. Får den känslan bara!
Folk säger jämt till mig, "Men lilla gumman du är mitt i livet.. den bästa tiden i livet är just nu där du är. Du har alla möjligheter framför dig, ditt liv har ju knappt börjat". Så det är väl antagligen så :)
Måste ändra mina ovanor o göra om dom till bra o nyttiga vanor.. så jag kan få ett långt o lyckligt liv utan sjukdomar o annat.
Nu.. Fixa, ändra, FOKUS!!
 
 
 
 
Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: