lifelikeolsson

Ännu en nya vecka är här..

Kategori: Allmänt

Oj så fort helgerna går, helt otroligt! Man blir ju nästan mörkrädd :P
Det blev iaf en sååååå lyckat kalas för mormor på lördan. Vi var ute o åt jätte god mat o hade trevligt på kirin, tog en promenad hem. Det gick också bra, mormor höll mig under armen o va så nöjd så :) Sen öppna hon paket när vi kom tillbaka. Hon blev jätte rörd av boken jag gjort till henne, o när hon läste dikten på sista sidan kom de en tår, gulligt! Kul att hon gillade den lika mycket som jag :) Lite tårta o kaffe blev de senare efter några glas rosévin *hehe* Mormor förstod efter ett tag vart vi skulle ta med henne nånstans, eftersom hon läst i tidningen om att Larz Kristerz skulle spela på hantis :P Så innan vi drog iväg så piffa ja upp mormor lite med lite kajal o ögonskugga, o hon blev så fräsch.. en riktig donna ;)
När vi kom till hantis var de full fart redan, folk som dansa o så. Så mormor dansa lite med mig, och med Bosse. Sen blev Stig uppbjuden av nån liten dam där, hehe så söta! Dom hade verkligen jätte roligt båda två sa dom. När L-K hade börjat spela så gick ja lite halvt bakom scen o vinka till mig trummisen o berättade att min mormor fyllt 80 år. Så han börja hojta till alla grabbar att vi måste sjunga för Maj-lis som fyllt 80. Så han ropa upp henne på scen o så sjung alla o hurra för henne... såååå roligt :D Hon blev så överraskad o glad! Jag bara njöööt av att se henne så lycklig o uppskattad som hon blev hela kvällen. Det var verkligen hennes kväll!!
Träffade även Lennart o Marie där, min farbror o hans fru. Jätte roligt! Har inte träffat dom på ett tag :)
Så kvällen kunde inte bli mer lyckad än vad den blev. Den bästa kvällen på länge!
Och allt för min älskade underbara Mormor <3<3
 
Mormor på scen!! :D (Mer bilder kommer sen)
 
 
Idag är de Måndag, så de är bara o stå ut till 17.30 då man får bege sig hemåt igen. Dryga långa dagar, men men vad gör man inte för sina små slantar så man kan leva :)
På ons-tors är jag ledig, så ska följa med mammsen till lasarettet på onsdag förmiddag, sen på eftermiddan så kommer mitt gullegryn som jag längtat efter sååå mycket!! Känns jätte tomt att vara utan honom en helg. Är van att han alltid kommer hit. Men på onsdag kommer han hit, o stannar nog veckan ut. Jag jobbar ju helgen o så, men han får klara sig själv om dagarna :) Så blir mysvecka, underbart!! <3
 
 
 
 
Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: