lifelikeolsson

Klåfingriga muppar!

Kategori: Allmänt

En dag förra veckan tror jag de va, så skulle pappa hjälpa mig ner med en massa tomma kartonger. Jag sa redan då att "vi tar bara dessa tomma, för man vet aldrig om nån snott förrådet". Mitt förråd har nämligen stått tomt sen jag flytta hit, pga att jag inte haft nått o ställa ner. Hade heller inte satt nått lås på dörren, tyvärr! Men nu har jag en massa grejer, kartonger, databordet, dörrar etc. När vi väl kommer ner till förrådet som ligger i huset mittimot, så är förrådet snott som jag redan hade haft på känn. Det står kylskåp, däck, sänggavel o en massa annat skrot där inne och ett hänglås på dörrn. Pappa och jag blev sååååå irriterade. Nästa dag ringer jag till Bovista o felanm, dom säger att de ska sitta ett nr på förrådet som bevisar att det är mitt. Men det gör de inte längre, för de har dom där mupparna tagit bort. Dom ska skicka fastighetsskötaren på ärendet.
Nästa dag så har jag tvättstugan. Efter jobbet så går jag ner och kikar om det hänt nått nytt, ingenting. Efter jag vart ner i tvättstugen så går jag ner och sätter upp en lapp på dörren in till förrådet, och skriver att dom ska ta bort sakerna omedelbart etc. Då, när jag kom ner så fattades det något, kylskåpet var borta! Aha, tänkte jag.. då är dom iaf här nere o håller på så dom kommer upptäcka min lapp. Dagen efter är lappjäveln borta, bara tejpen kvar. Då har dom varit ner o bara ryckt bort den.. men grejerna, jorå dom är kvar!! *grrrrrrrrrrrrrrrr*
 
Idag ringde Bovista och sa att dom varit ner och tagit ut grejerna.. *tjiihoo* Grejerna förvarar dom i nått utrymme tills dom som äger dom hör av sig. För dom har lika lite koll på vilka de är som jag. Sen ringde ja Flipp o bad honom gå ner o sätta upp mitt lås på dörren. Så nu är de MITT igen..*mohahah* Men hur länge?! Hm.. kanske är riktigt idioter de där som blir as arga o klipper mitt lås eftersom deras grejer är borta. Men det får väl framtiden utvisa..
 
Men att inte folk kan fatta vad som är DITT och MITT.. Hatar folk som ska ta andras grejer, klåfingriga j*vlar!
 
 
Puss / J
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: