lifelikeolsson

Det nalkas Jul!

Kategori: Allmänt

6 Dagar kvar till Julafton!! <3
Vad underbart det är när det börjar närma sig jul. Man känner av all värme o glädje. Jag känner mig alltid lite varmare när Julen närmar sig. Bara de vore en massa snö ute också, så hade det känts ännu mysigare.
Snälla rara tomten! Jag önskar mig snö under Jul, det vore så härligt.
Nu är "typ" alla paketen köpta o inslagna o ligger så fint vid vår lilla gran. Nästan allt julpynt är uppe, och stämningen hemma är underbar. En riktig mysstuga har de blivit! Julbelysning på uteplatsen lyser så fint om kvällarna. Det bästa med vintern är när man får sätta upp all fin belysning <3
Vi ska hjälpas åt med julmaten i år igen. Så jag ska göra en Jansson o ta med, sen kanske de blir nått mer. För Jansson måste finnas på ett julbord, mums!
Idag ska jag ut med pappa o julshoppa lite julklappar, han vill ha min hjälp ;) Och dom har extra öppet på Erikslund till 21 hela veckan. Usch va mycket folk det kommer vara där nu! Pappa har varit på Åsby o köpt julskinka åt honom o oss. Så i helgen blir de att ugnsbaka julskinka o äta den första julskinksmackan på kvällen... det är ju sååå underbart gott!! :) Men på lördag åker vi först upp till Sthlm en sväng, (antagligen) o umgås med filips vänner, önskar god jul o så.
Min ledighet börjar på Julafton, ledig i 6 dagar. Sen går jag in o jobbar dagen före Nyår sen ledig igen i 7 dagar!! Underbart <3<3
 
 
 
 
 
 
 
 
Puss / J
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: