lifelikeolsson

Livets skarpa vändningar..

Kategori: Allmänt

Man vet inte hur snabbt ens liv kan ändras.. hur snabbt det egentligen kan gå.
Hur fort det kan gå att förlora någon man älskar..
Hur fort det kan gå att ens tillstånd förändras dramatiskt..
Hur fort det kan gå att helt plötsligt stå där utan pengar..
Hur fort det kan gå att förlora sitt jobb..
etc etc etc..
Det är när de händer en själv eller någon riktigt nära som man börjar inse att livet är så mycket värt!
Livet är något som man måste vara rädd om, o ta vara på. Det är då man även märker hur mycket
man älskar alla sina nära och kära. Hur mycket tid man verkligen vill spendera med dom, och hur mycket
tid men egentligen har missat med dom pga att man inte orkat eller gjort något annat.
Livet kan kännas otroligt långt, men kan bli såå mycket kortare. Vad som helst kan hända på den långa
resan, men man tror att tragiska saker bara händer andra inte en själv.. förns man står där som ett fån,
och bara önskar att man hade tänkt annorlunda.
Från och med nu så tänker jag ta vara på alla dom underbara stunder jag spenderar med dom
som jag älskar mest. Inte för att jag inte har gjort det förut, för det försöker jag alltid att göra och försöker
även träffa dom så mycket jag bara kan, men jag tänker njuta lite extra i deras närvaro och ge dom en
extra kram och försöka förgylla deras tillvaro lite mer :)
 
 
Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: