lifelikeolsson

Vilken vecka..

Kategori: Allmänt

Verkligen en händelserik vecka har de varit hittils, för veckan börjar ju snaaart lida mot sitt slut.
När nästa vecka börjar kommer jag nog inte fatta nånting, vad hände? Drömde jag? Och mina veckor som brukar vara så stillsamma, med nått besök på stan, träffa några vänner och avsluta med Lets dance på fredagskvällen. Nu har jag knappt varit utanför dörren o Lets Dance är återigen ikväll, tordag.. o ändå har de hänt så mycket. Livet är lite upp o ner just nu :P
Igår när jag kom hem var jag så slut, att ja la mig i sängen bara för o vila lite o somnade så fort att ja knappt han reagera över hur trött jag blev. Vaknade sedan, 19.30.. o tänkte shit, jag skulle ju diska, vika tvätt o laga mat. Det enda som blev gjort var matlagning, för jag har inte råd att köpa mat ute på jobbet.. då blir man fort fatting för de är så jädrans dyrt! Men de va min onsdag.. trodde ja skulle få en massa gjort :P


Jag funderar ofta på hur livet kommer se ut till sist, vilka vägar väljer man? För man styr sig fram hela tiden till slutet, o såklart man vill ha ut de bästa utav livet. Man vill känna att oj, vilket händelserikt o bra liv jag haft. För de är lite svårt att ångra sina vägar när man sitter på pensionärshemmet o häckar! Utan de är ju då man vill tänka tillbaka, minnas, drömma o njuta av de som varit. I för sig så kanske man inte kommer så långt i livet ens att man hinner bli pensionär, men förhoppningsvis!
Jag känner ändå att jag kan stå bakom mina beslut o vägar jag tagit i livet hittils. Jag har känt efter inombords o tagit ställning av de, o de kommer jag även fortsätta att göra. Magen o hjärtat bestämmer de mesta för att man ska må bra, hjärnan får hänga efter sen o försöka ordna så man tänker klart..


Torsdag idag, o man känner sig nästan lite fredagsglad.. De är ju Lets Dance ikväll igen, pga hockeyn. Först lite arbeta, sen bär de hemåt för att fixa allt ja missa igår.. sen jag bara mysa ner mig i soffan o njuta av Lets Dance :) Jag hejar fortfarande på Camilla o Kristian, tvåa kommer Anton o Sigrid!!

Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: