lifelikeolsson

Oj va fort de går..

Kategori: Allmänt

Redan Måndag, det går verkligen fort. Bara för man var ledig fredagen också så trodde man det skulle bli en lång härlig helg, men den gick exakt lika fort som en kort helg. Men för de så var den jätte trevlig. Torsdagskvällen efter jobbet så tog jag tåget mot Köping och åkte hem till mormor och kolla på Bingolotto, sen gjorde hon varma mackor med kantarellstuvning.. Mums! På fredan blev det ett besök på Åsby och ett möbelhus i hallsta med pappa, och på kvällen umgicks jag med mamma och åt god lax framför idol. Sen på lördan åkte jag och mamma till Arboga för att spendera lite pengar på Dollarstore, sen blev de en spontan utekväll på Bishop och Hantis. På söndagen sov jag som en gris = för länge! :P Mamma gick till jobbet vid 15, så jag hade en mys eftermiddag för mig själv, jag och crocodile dundee :) Sen packa för att åka mot V-ås igen! Och nu är men här.. veckan börjar om igen!

Läste nått extremt sorgligt i tidningen idag.. att Lasse Brandeby har gått bort! Jag blev helt chockad, och väldigt berörd! Han var endast 66 år gammal och dog efter en tids sjukdom. 66 år är ju ingenting, det är ju då man går i pension och då man ska leva livet fullt ut dom sista åren, bara leva och må bra! Usch vad livet är orättvist ibland..
När man läser sådana saker så börjar man verkligen tänka på folk runt om en som gått bort och hur man verkligen önskar att man fick umgås med dom en sista gång, att man gick ge dom bara en till kram, man önskar man fick säga några fina ord till och visa hur mycker dom betyder. Alla dör ju någongång men man hoppas ju att man får leva längre än till 66, man vill ju hinna uppleva barnbarn etc..
Man blir lite skärrad av att tänka på de, att det kan hända egentligen vad som helst, när som helst.. livet kan ändras på några sekunder och ibland till det tragiska! Man vill inte tänka så, men de är bara sanningen.
Alla säger man ska leva för dagen, i nuet och göra varje dag unik.. men det är inte så lätt varje dag, ibland känner man för att inte göra någonting överhuvetaget och bara ligger framför tex tven och då har man ju inte gjort sin dag speciellt unik. Tyvärr blir de ofta så för min del! Man måste verkligen ta vara på livet mer, så är de bara.. Dax för en skärpning!!


Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: