lifelikeolsson

Viktväktarna!

Kategori: Allmänt

Idag har jag gått med i Viktväktarna Online! :)
Det är enbart hemsidan man har tillgång till då, inga möten o sånt. Så man håller koll på vikten själv genom att väga sig hemma. Det var mycket billigare än de andra, när man får gå o väga sig på deras möten. Sen vill jag inte gå dit o väga mig bland folk o så, utan jag är lite ensamvarg o vill klara mig på egenhand :) Så så fick de bli!
Typ allt finns på deras hemsida + app till mobilen. Hur många points de är i de mesta o så ska man räkna ut hur mycket man äter varje dag. Jag ska hålla mig till 48 points per dag, och det har dom kommit fram till genom vikten och längden. Sen ju mer man går ner i vikt så minskar pointsen. Sen finns de veckobonus, 49 points som man kan ta av om man vill, det behöver man absolut inte göra! Sen skriver man in aktivitets points också som är plus då.
Kommer nog bli spännande de här, se om man går ner nått. Förhoppningsvis kan man gå ner några kilo iaf :)
Målet är ju under tre siffrigt först iaf!
 
 
 
Puss / J

Kommentarer

  • nursen.blogg.se säger:

    Åhh va skoj o komma igång, jag vill oxå!! Har iaf börjat lite smått med promenader än så länge, har 15 kilo o gå ner, kommer ju ta ett tag. Tappat 14 kilo än så länge, utan o göra nåt. Men de som är kvar blir svårare, men jag vet att det går.

    Svar: Ja men visst :) Måste verkligen göra nått iaf, går inte att väga såhär mycket längre. Hälsan är ju nere på noll :/ Oj har du tappat så mycket redan, de va ju skönt för dig! 15 kilo klarar du lätt, du är ju skitduktig på att gå ner i vikt. För mig kommer de nog vara rätt trögt hehe!
    Johanna

    2013-05-25 | 23:07:18
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/
  • nursen.blogg.se säger:

    Viktväktarna är ju bra, de tillåter allt men i mindr4 mängder. Det är det bästa! har man noll tolerans tror jag de skiter sig direkt. Hälsan är ju viktig. Jag mår bättre i kroppen om jag är lättare osv. Jag vill klara det men det känns svårt just nu när Wilma är som hon är om kvällarna, tufft! Men inatt fick jag nästan sova 5 timmar i sträck, helt magiskt! Men va låst man känner sig när vi inte har någon bil där vi får in deras syskonvagn. Känns som livet är begränsat ett helt år framöver. Alla semesterplaner har vi skippat... nada blir det. Bara hemma. Ev kanske vi kommer i väg till parken zoo.

    Svar: Ja exakt, och det passar mig perfekt för jag är en all ätare hehe! :P Nä men ja vill inte utesluta nått, vill jag verkligen ha just den saken så kan ja iaf äta liiite av den om de är nått onyttigt :) Och sen tycker jag de är kul o räkna, de blir lixom lite som en utmaning o de är bra för mig! Oj 5 timmar var ju inte mycket ändå, i för sig sov jag också bara 5 timmar inatt man jag har ju ingen liten bebis som skriker :P Jaha, vad tråkigt! Varför har du skaffat en syskonvagn för då? och inte två mindra smidigare vagnar? Men jag hoppas jag kan komma o hälsa på i Sommar iaf :)
    Johanna

    2013-05-27 | 12:06:00
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/
  • nursen.blogg.se säger:

    Äsch du förstår inte, ingen ide o diskutera över blogg ;)

    Svar: Haha vad är de jag inte förstår nu då?!
    Johanna

    2013-05-27 | 13:27:28
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/
  • nursen.blogg.se säger:

    två mindre vagnar har vi redan. Vi har 4 vagnar.

    Svar: Jaha okej det visste jag inte
    Johanna

    2013-05-27 | 13:45:31
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/
  • nursen.blogg.se säger:

    Det är såklart inte bara för att vagnen inte går in i bilen. Vi har ett barn med kolik här vettu, jättetufft! Såklart man hellre stannar hemma än att åka bort. Men det blir nog svårt med vikten för mig en tid framöver. Har börjat 'tröstäta' då bebislyckan inte vart som man hade tänkt.. Knappt så man vågar säga nåt, för alla förväntar sig att man skall gå omkring på moln, men raka motsatsen tyvärr! Slitigt!

    Svar: Nehe okej okej! Jag förstår, mamma har berättat om mig när jag var liten, jag hade också kolik. Dom blev tokiga tillslut! Klart du ska kunna säga nått, de måste vara jätte jobbigt med en bebis som skriker hela tiden o aldrig är nöjd. Men ändå är man så lycklig att hon kommit till typ. Måste vara mycket blandade känslor! Hoppas att de går över snart! Kram
    Johanna

    2013-05-27 | 20:07:14
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/
  • nursen.blogg.se säger:

    Jo precis blandade känslor verkligen! Snart så kommer vi skita i allt runtomkring, när Emil börjar jobba finns inte tiden till annat än barnen o en dag i taget. kanske en timme i taget. Hur länge hade du kolik, vet du det?

    Svar: Jag förstår de! De blir ju dubbelt jobb med två barn, speciellt mycket med ett spädbarn också. Bara o ta de lugnt o vila dom tillfällen som ges. Hmm jag tror att ja hade några veckor. Jag skrek konstant, typ hela dagarna utom när ja sov. Pappa va uppe hela nätten o gick runt med mig + att han jobba. Till sist blev dom så trötta så dom stängde in mig i vardagsrummet o lät mig skrika.. haha :P Ja nöden har väl ingen lag.
    Johanna

    2013-05-28 | 10:28:24
    Bloggadress: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: