lifelikeolsson

Lördagsmys med reaktioner!

Kategori: Allmänt

På lördan efter jobbet så tog jag en promenad hem, slängde mig in i duschen när jag va hemma o fixa till mig lite :) Jag väntade ju besöööök, av lilla Emma :) Hon har inte varit i min nya lägenhet än, så hon tyckte det va jätte kul att jag fråga om vi skulle hitta på nått. Gick o mötte henne vid Ica Ettan, sen gick vi o köpte Pizza med oss hem. Vi var hungriga som vargar.. Mums!
När vi satt o åt så kände jag hur varm jag blev i hela kroppen, o att de stack på huden o kliade. Tänkte inte så mycket mer på de utan fortsatte äta o umgås. Efter vi käkat klart så var jag tvungen o gå o kolla mig i spegeln för jag blev så fundersam om varför de kändes så konstigt. Jag lixom kände mig svullen i hela kroppen. Jag fick en riktig chock när ja kollade mig i spegeln. På bröstet, magen, armarna, halsen, låren o öööverallt var jag alldeles illröd o svullen. Shiiit tänkte jag vad är de som händer?! Och då började det ju klia som bara den. Blötte ner en handduk med kallt vatten som jag badda med, o märkte då att de blev bättre. Så Emma tyckte att jag skulle gå o ta en kall dusch. Efter det kändes de bättre men absolut inte bra. Men då kunde ja koncentrera på att umgås med Emma istället för att klia mig o hålla på.
Jag drack vin, o Emma drack vodka redbull. Vi blev lite luriga under kvällen och hade jätte jätte trevligt. Prata om allt mellan himmel o jord. Man har aldrig tråkigt när man träffar Emmis :) Underbara vän! <3
De blev tillsist så att hon hamna bredvid mig i sängen o snarka.. = de blev rätt sent ;) haha!!
Jag sov väl inte sådär jätte mycket pga att ja bara klia mig hela tiden. Så jag var väl nästan lika svullen o röd när jag vakna som när ja somna. Jobbet kallade på morgonen o jag krama Emma hejdå. Hon låg kvar i sängen o söndagsdrog sig! :) När jag kom till jobbet så berätta jag allt för Mari, och då gav hon mig en tablett som heter Tavigyl. Den är mot hudutslag/hudreaktioner och allergier. Hon är ett vandrande apotek vill jag också säga ;) haha! Och den tabletten hjäpte, jag känner mig mycket bättre. Inte alls nå svullen o röd. Mina fingrar var som korvar innan :/ Fy fan vilka mirakel piller! Helt underbara, så jag ska ta en till senare ikväll :) Lycklig!!
Så jag slipper nog åka till nån vårdcentral eller akuten.. fan vad skönt!! Men Emma blev lite orolig igår :P
Nu hoppas jag bara på att bli helt återställd så jag kan njuta av min semester!!
 
 
Tack underbara Emma för en super trevlig kväll.. <3<3
 
 
 
Puss / J
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: