lifelikeolsson

Pysselhelg! :)

Kategori: Allmänt

Helgen bestod med av massa pysslande! Lite borra, spinka o skruva :) HIhi. Kul när de är klart iaf!
Helgen började redan på torsdag eftermiddag för mig, för jag var ledig fredag. Såå härligt! Inte ofta man är ledig 3 dagar i rad ju. Så fredan började med sovmorgon o sedan en promenad till lasarettet för o hämta mamma från operation. Hon mådde inte sådär jätte bra, så jag fick sitta inne hos mina kollegor en stund så hon kunde få pigga på sig lite på uppvakningen, för dit får man ju inte gå *suck* Sen tog vi en fika i cafeterian o vänta in älsklingen som var påväg efter jobbet hit :) Sen drog vi mot Köping och hade fredagsmys med mamma <3
 
Vi åt jordgubbar och glass hos mammsen :)
 
 
På lördan drog vi till IKEA *yeeey* Storshopping!! Hitta massa grejer, och när man bara kan känna att man kan shoppa loss.. ja bara älskar´t!!
Blev två sängbord, en hylla till badrummet med korgar till, ljus o blomma till badrummet, en spegel och pall till hallen, lakan, värmeljus o lite annat smått o gott :) Sen var de ju bara de att montera o skruva upp allt.. hihi! Hela söndan tillbringa vi med borrmaskin o ritningar :D Skruva upp en hylla i köket också som jag satt upp böcker på, skit snyggt blev de! Så det blev en massa gjort, och såå mycket bättre o hemtrevligare blev de. Tack vare min älskling som hjälpte mig med allt. Han borra så väggarna skaka, haha.. :D Min lilla hjälte! <3
Sen är möblerna beställda som kommer om ett par veckor. En soffa, en matta, en tavla, ett matsalsbord med fyra stolar o ett vittrinskåp som ska fylla mitt vardagsrum o göra de mysigt :)
Längtar tills allt e på plats, så man får känslan av att de är ett mysigt o trivsamt hem... Mmmm mys!!
 
 
Nu är de Måndag (igen), och den börja ju sisådär då! ehum.. Hade ställt klockan på 7,30 för att hinna till 8,45 då (enligt mig själv) jag skulle börja. Vaknade 10,23 av ett sms där de stod, "helluu, vart är du nånstans?" ehhh tänkte jag vadå, sen kollade jag klockan och fatta INGENTING!! Ringde upp Anna som hade smsat och sa som de va. Och sen blev jag så fundersam varför dom inte ringt tidigare jag skulle ju ha börjat för 1½ timme sen. Då visade de sig att jag skulle börja 10,15 idag hahah.. helt sjukt, försover mig den dagen då jag kollat fel när jag ska börja! Så de blev ju inte såå mycket försent iaf då, ca 1 timme.. Men jag fattar fortfarande ingenting, och har inte de minsta minne av någon klocka eller nå. Men men.. Äre måndag så äre måndag! ;D
 
 
 
Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: