lifelikeolsson

Lägenhet!

Kategori: Allmänt

Igår lämnade jag in mina val av tapeter.. Äntligen!! Fick nämligen börja om helt från början efter jag gjort mitt första val, för jag fick veta att man inte fick välja fondvägg utan ha en och samma tapet i hela rummet, eller i rummen.. Suck! Så de var ju bara att starta om på nytt.. valde näästan samma. Men de blir nog jätte bra till slut.. lite tråkigare kanske men jag älskar ju att sätta upp kort och fina saker på väggarna så de blir nog bra till slut ändå :) Har bestämt mig för att göra mig av med massa tråkiga, omoderna saker som man köpt av nån konstig anledning nångång i livet. Vill inte samla på mig massa skit så de blir sådär plåttrigt o fult.. känner att ja har de nu faktiskt. Kanske för jag har så mycket saker på en mindre yta. Nu blir de ju nästan två extra rum man kan placera saker på :)
Börjar verkligen längta efter att få flytta nu. Börja packa så man märker att de händer lite grejer.. blir lite mer verkligt då! Kommer lite längre ifrån jobbet också som kommer bli skönt tror jag. Då får man en promenad varje dag, för man måste ju ta sig till jobbet ;) Kanske inte blir så roligt dom dagarna man försover sig lite..hehe!
Kommer bli så skönt att få en större lägenhet med uteplats, en riktig tvättstuga, ett förråd, en stor kläkammare och garderober.. underbart! Slippa ha allt i ett o samma rum.. Kommer nog vara nervös dom första nätterna jag sover där, men de blir man ju alltid när de är nytt.
Men jag känner för en nystart.. börja med nått nytt att se fram emot. Känns som jag står still just nu speciellt i min lägenhet. Tråkigt o trångt.. :P I för sig är den rätt mysig.. Men den är liten o man känner sig ensam, blir lätt uttråkad o irriterad i den, har jag känt den senaste tiden. Mår helt enkelt inge bra :/ Hoppas de blir annorlunda sen när jag flyttat. Att min självkänsla o vardag blir lite skönare, roligare o positivare :)
 
 
Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: