lifelikeolsson

Pollen och Lycka!

Kategori: Allmänt

Usch nu har den jädra pollen säsongen satt igång. Okej, det ääär skönt med vår, men denna pollen gör en ju helt igenpluggad överallt. Nästan rinner o kliar, ögonen rinner o kliar, andningen blir jobbig o var o varannan dag har man ont i huvudet eller halsen. Såhär är de alltid! Tabletter inhandlade, ögondroppar och nässpray hade jag sen förra året.. Dyrt sånt där, så de är tur de håller sig ett par år. Men jag klagar inte, nää då ;) Det är riktigt härligt med vår. Nu kan man ju sitta ute om kvällarna, hur härligt är inte de! I lördags satt man på uteservering, med ett glas vin i handen o mysigt sällskap.. Vad mer kan man begära! :) Och igår balkongmys med en god kvällscigg i handen.. Så de är blandade känslor de här med våren, både på gott o ont ;)
Men jag känner i hela kroppen att lyckan smyger sig på.. och ikväll kanske de blir onsdagsmys, o imorrn torsdagsmys.. Hoppas hoppas!
Sen väntar en härlig helg. Fira mormor som fyller år imorrn, sen är de Crusing i Köping dessutom.. :)

Allt känns bra, fast ibland flyger tankarna iväg på annat som jag inte fattar varför.. o gör att ja mår dåligt men då försöker jag vänta o göra tankarna till min fördel. För jag har egentligen ingenting o grubbla över, utan leva livet istället :) Men mitt huvud lever sitt eget lilla liv ibland, o jag är EXPERT på att tänka för mycket!



Förstorade pollen! *hata*




Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: