lifelikeolsson

Irritation..! ! !

Kategori: Allmänt

Idag är en sån där dag då jag gärna hade legat med under mitt täcke i sängen hela dan o inte träffat en jävla människa!!! Jag är så irriterad på allt o alla, vad som än händer så skulle ja kunna slå sönder nånting, men jag visar de inte.. Folk som praatar o praatar har ja lust o skrika HÅLL KÄFTEN FÖR FAN!! Det är som att ja har PMS, mens, hormonrubbningar etc.. fast de kan ju inte stämma pga att ja inte ens har nån mens med mina p-piller. Men åhhhh så irriterad ja e.. riktig jävla argbigga!! Å de är fan inte roligt att störa sig på allt o alla, de är ganska jobbigt faktiskt.. å när man försöker göra sig lite snäll o gullig så får man ingen respons alls, o de hjälper INTE kan ja ju säga..


Jävla piss helvetes dag!!



hejdå

Kommentarer

  • lisa säger:

    fast... du vet att allt det där är vanliga biverkningar av p-piller..? en av anledningarna jag slutade med mina, never again säger jag bara! konstgjorda hormoner är skit.

    2012-06-12 | 18:43:40
  • Johanna säger:

    Hmm ja jo.. men jag har använt dom länge! Å dom ska vara bra för att inte få sånt där.. men jag vet inte :/

    2012-06-13 | 09:03:39
  • lisa säger:

    Det kluriga med biverkningar är ju att dom kan komma när som helst, även efter flera år. Dessutom kommer dom ofta smygandes så att man hinner vänja sig vid dom så att säga, och därför inte uppfattar det som biverkningar.

    Sen att nånting ska vara bra säger ju inte ett skit om hur dom fungerar just för dej, biverkningarna finns ju där ändå.

    Sen är det klart att det inte måste vara så i ditt fall, men om det är nåt som håller i sig el kommer ofta kan det vara bra att fundera över. Oavsett är det bra att ibland stanna upp och fundera över ev biverkningar när man använder läkemedel.

    2012-06-13 | 13:22:35
  • Johanna säger:

    Jo de är nog sant de.. men hur fan ska man veta om sånt då. Orka sluta o se om de blir nån ändring.. om man inte slutar med dom helt pga att man ska skaffa barn eller nått. Får se om de håller i sig, men de går i vågor från dag till dag.. Hur blev du av p-piller då?!

    2012-06-13 | 15:11:30
  • lisa säger:

    tja, orka gå runt och må dåligt? ;) dessutom påverkar man ju även sin omgivning om man går runt och är arg och irriterad hela tiden, vilket i sin tur kan förstöra många relationer..



    man behöver ju inte sluta för gott, bara nån månad eller två kanske, man brukar märka skillnad ganska snabbt om det beror på hormonerna. gör man det inte är det ju bara att börja igen, och märker man skillnad kan man prova en annan sort eller försöka sej på nåt helt annat sorts p-medel. finns ju en hel del, även om dom allra flesta tyvärr innehåller hormoner. hormonfria preparat generar väl inte lika mycket pengar så det vill väl ingen forska på. himlar med ögonen



    hur som helst är det inte värt att gå runt och må dåligt hela tiden när man inte behöver.

    jag reagerade lite olika på dom sorter jag prövade, den första blev jag väldigt nedstämd och tappade typ all livslust, medans den sista sorten jag hade märkte jag ingenting av på ett halvår. sen sa det bara pang och jag fick världens humörsvägningar som gick ut över alla runt omkring, men det allra värsta var konstant migrän! det gjorde att jag slutade tvärt för jag stog inte ut. sen ju längre jag gick utan desto fler saker upptäckte jag hur dom påverkat mej och ju mer panik fick jag för att pröva nåt med hormoner igen. så då bestämde jag mej för att skita i det, det är inte värt det, så aldrig mer hormoner för mej! gillar dessutom att veta att min kropp fungerar som den ska av sej självt.

    2012-06-13 | 19:21:09
  • Johanna säger:

    Jo man vet ju inte hur man skulle vara utom dom egentligen.. :/ hmm.. De är lite läskigt de där med hormoner alltså, skumma grejer! Får se hur jag ska göra.. man kanske ska testa nått annat, hmm!

    2012-06-13 | 20:47:36

Kommentera inlägget här: