lifelikeolsson

USA

Kategori: Allmänt



 Nu är de 10 dagar kvar innan vi är påväg till USA!
Shit vad fort det har gått, att vi redan snart är där. Klart de ska bli as häftigt att åka till USA men jag är
skit nervös. Över flygresan, för förra flygresan så hade ja sån fruktansvärd öronvärk och lock för öronen.
Den extremt långa flygresan, kommer man få den där jädrans resmagen så man får så ont så man nästan
kräks, kommer man få plats med arslet och benen i planet?!. Över tullen, deras utfrågningar på engelska och vad händer ifall det piper? Över deras lagar och regler som man kanske inte vet om. Över mina kläder, vad ska man ha med sig? Hur mycket? vad kommer behövas? Över om mitt pass, eftersom jag har färgat håret :/ .. ojojoj, vilka jobbiga tankar man har! Man verkligen
psykar sig själv. Men jag är ingen resmänniska, det har ja aldrig varit. Jag älskar att vara hemma, sova
i min egen säng och skita på min egen toalett.. typ :P




Här är kartan över resan som vi ska åka. Vi startar i Las Vegas och avslutar resan
i Los Angeles, och besöker massa ställen där i mellan.
Här är hela programmet: 

Dag 1.  Avresa från Stockholm, ankomst Las Vegas 
Dag 2.  Dagsutflykt till Death Valley.Besök och rundvisning på sjukhus och sedan Las Vegas ”by night”
Dag 3.  Från Las Vegas till Zion National Park och vidare till Bryce Canyon
Dag 4.  Bryce Canyon National Park, Glen Canyon Dam, promenad över Coloradofloden
Dag 5.  Jeeptur i Monument Valley med lokal navajoindian som chaufför, vidare till Grand Canyon
Dag 6.  Soluppgång i Grand Canyon, vidare mot westernstaden Sedona och Phoenix
Dag 7.  Genom Yuma-öknen till solskensstaten Kalifornien och San Diego
Dag 8.  Stadsrundtur i San Diego, vidare till Los Angeles och besök och rundvisning på sjukhus
Dag 9.  Los Angeles, förmiddagen på egen hand. Avresa på eftermiddagen
Dag 10. Ankomst till Stockholm




 
 Längtar efter att få se Las Vegas BY NIGHT!! Det kommer nog bli riktigt häftigt..
Hoppas på "egen" tid då också så man kan gå runt och kika överallt..



Los Angeles ska också bli häftigt och se. Det är de vi avslutar vår resa med, det kommer
nog också bli en riktig upplevelse.. :)




Den 11 Januari 2012 möts vi USA!!


Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: