lifelikeolsson

Min hjärna lever sitt egna liv..

Kategori: Allmänt

Ibland kan jag inte styra mina tankar. Min hjärna vill nått annat än mitt hjärta och kropp. Min hjärna tänker på massa skit som gör en nerstämd medans min kropp säger de ordnar sig och min hjärnan tänker också, nej inte nu, medans min kropp säger jo kom igen! De brukar ju faktiskt vara tvärt om.. men i mitt fall så e de på detta idiotiska viset. Och jag börjar bli så jävla trött!
Min hjärna spelar mig ett spratt nästan varje dag. Nu har min hjärna börja tänka negativit igen. Man ser så många UNGA tjejer som gått i klasser under mig som ex som får barn o köper hus o ja vet inte allt. Alla verkar fixa så mycket sånt där så tidigt, o de gör att jag känner mig stressad. Jag har egentligen inte direkt bråttska men allt runt om gör så ja längtar extra mycket efter lycka, kärlek, familj, pengar, hus etc.. Jag är bara 23 år, men blir ändå stressad att ja inte kommer hinna bli mamma, att ja inte kunna vänta barn pga övervikt, att ja inte kommer klara av att gå ner i vikt, hur ska man ha råd, hur träffar man den rätta? etc etc..  Suck! Alla dessa frågor som virvlar runt i huvudet är sjukt jobbigt.. men jag gör egentligen ingenting åt de, utan går bara runt o tänker. Undra vad jag skulle behöva för att få den där sparken i arslet?! Prata med nån kanske.. fast ja har lite fobi för sånt! Det ändå jag vet att de går inte att stressa fram nått av dom sakerna jag grubblar på.. bara o vänja sig i situationen o göra de bästa av den.. eller nått..



Puss / J

Kommentarer

  • Sofia Olsson säger:

    Usch känner igen mig Johanna! Jag försöker lära mig att fokusera på att ta tag i allt som är nu och sluta oroa mig så mycket för framtiden. Det är lättare sagt än gjort, men jag har verkligen börjat förstått hur viktigt det är att ha något att göra, ett projekt, hjärnan behöver ha fokus på något, har den inte något att lägga fokus på så får tankarna alldeles för mycket plats och speciellt negativa tankar eftersom hjärnan alltid är uppmärksam på fara. Så det är ju perfekt att du nu börjat fokusera på din hälsa och kanske ser det som ett "projekt", ju mer du kommer in i det ju mindre plats får alla negativa tankar. Så hang in there!! Det kommer bli bättre. Kul att du skaffat blogg förresten :) Kram på dig!

    2012-04-18 | 15:11:45
  • Johanna säger:

    Nämen har du kikat förbi, vad mysigt :)

    Men vad skönt de känns att någon annan känner likadant, sen är de ju absolut inte bra att du också känner sådär. Men de måste vara så, du hade ett bra uttryck.. hjärnan måste ha en projekt! Ja jag ska försöka så gott som de går nu :) Vad ska du skaffa dig för projekt då?! Kramar till dig! <3

    2012-04-19 | 11:25:28
  • Sofia säger:

    Ja visst är det skönt att känna att man inte är ensam :) Mitt projekt är också hälsa :D Har haft en "hälsosvacka" ett bra tag nu så nu får det va nog! Allt blir bättre när man får ordning på hälsan, den är ju grunden man står på, så hälsosamma vanor är det jag fokuserar på att skaffa mig just nu :)

    2012-04-19 | 13:12:13
  • Johanna säger:

    De låter skit bra Sofia! :) Samma tanke som jag har med andra ord.. Vad har du gjort på din hälsovecka då?! Ätit grönsaker? ;) hähä..

    2012-04-20 | 08:10:02
  • Sofia säger:

    Jag har precis haft lunginflammation :( så min vecka har bestått av massa vila och ingefärste. Haha yes jag har ätit grönsaker! ;P hur har veckan sett ut för dig?

    2012-04-20 | 18:30:21

Kommentera inlägget här: