lifelikeolsson

Lucia!

Kategori: Allmänt


Idag är det Lucia :) Oj vad man minns alla luciatåg man varit med i. Skolan, kören och simningen... Luciatåg efter luciatåg :P Roligaste var simningen, inte just lucian kanske men just Juldoppet med skämthopp och vattenbalett. Mysigaste lucian var när man var i Köpings kyrka och sjung med massa olika körer + Köpings lucior, det blir en sån mäktig akustik i en kyrka och sen att alla "kunde" sjunga.. Det var så vackert!
När man börja i vattenbaletten så tog ju den upp den mesta av fritiden pga all träning.. tur man slutade i kören innan dess :) Men tänk så mycket man har haft för sig i unga dar, vad man var pågång nånstans hela tiden, mot nu! haha.. vilken skillnad..
På jobbet har vi fikat lussebulle, pepparkaka och glögg.. och tänt ljus i köket :) Myspys!

Hittade mina julgardiner igår.. Jippie!! Så jag strök dom igår, men de blev för sent så jag sätter upp dom idag istället. Hoppas de kommer bli fint :) Sen ska jag sätta upp min lilla gran och pynta med lite tomtar också.. Dax och göra de känner jag, måste få njuta lite.. för jag är ju i Köping nästan hela julen utom mellandagarna.
Måste skriva mina julkort också så jag kan skicka iväg dom .. kan ta tid när man ska välja vilken person som ska vilket kort ;)



Från Lucian på Juldoppet i badhuset Köping


Ska lägga ut lite bilder sen jag var i Stockholm också sen.. har inte orkat lagt in bilderna bara. Men de är typiskt mig, jag är jämt lite på efterslänten ;)

Ha en mysig Lucia.. :)

Puss / J

Kommentarer


Kommentera inlägget här: